RULER is an emotional education program created by the Yale University Center for Emotional Intelligence. RULER aims to:
RULER helps people of all ages use their emotions wisely, opening up opportunities for success in school, work and life. These skills are both personal and social, so that a network of positive change emerges.
Recognize one's own emotions and those of others.
To understand the causes and consequences of emotions.
Naming emotions appropriately
Expressing emotions in an appropriate and free manner.
Controlling emotions effectively
RULER is an evidence-based approach to social and emotional learning (SEL) developed at the Yale Center for Emotional Intelligence. RULER supports entire communities in understanding the value of emotions, developing emotional intelligence skills, and creating and maintaining a positive school climate.
It allows you to manage your emotions and focus better on your studies.
It fosters empathy and healthier relationships with peers.
It fosters a greater degree of tolerance and respect among pupils.
Fortalece competencias emocionales para retos futuros.
En concreto busca que los estudiantes se pongan de acuerdo sobre las emociones que todos desearían sentir. Para ello, piensan la forma de ayudar a los demás a experimentar esos sentimientos.
Consiste en un gráfico con cuatro cuadrantes en el que las emociones se miden en función de dos variables. Así, los niños y niñas clasifican sus emociones en más o menos agradables o desagradables.
Se trata de una herramienta de reflexión sobre los sentimientos destructivos. De esa manera, cada uno aprenderá a calmarse y recuperar el control para poder reflexionar.
Ante un problema o un conflicto con otra persona, se plantea la empatía y la comprensión de la posición y sentimientos de los demás. En definitiva, en lugar de hablar del problema y volver a los sentimientos negativos que produce, se analiza la situación desde el punto de vista de los otros afectados.
Gimnasio del Norte © 2024
Gimnasio del Norte is part of the Cognita family of Schools